Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 27 Ιουλίου 2021

Σκιέρ

Downhill Skier

 Το σχέδιο εργασίας ''Σκιέρ'' βασίστηκε στο σχέδιο μαθήματος ''Downhill Skier'' από την ιστοσελίδα του οργανισμού tryengineering
 
Φάση Α΄ Σχεδιασμός της δράσης
 
1η διδακτική ώρα 
 Διαβάσαμε το ποίημα του Τζιάνι Ροντάρι ‘’Το χιόνι‘’ και καταγράψαμε τις αρχικές μας γνώσεις
 
2η διδακτική δραστηριότητα
 Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε την εικόνα ενός σκιέρ και καταγράψαμε τα όσα βλέπουμε, σκεφτόμαστε και αναρωτιόμαστε (ρουτίνες σκέψης see, think, wonder)
 και έπειτα σημειώσαμε τα ερωτήματά μας με τη μορφή ιστογράμματος.

 
Φάση Β΄: Έρευνα πεδίου
 
 1η διδακτική ώρα
 Με την αξιοποίηση του λογισμικού ActivePresenter επεξεργαστήκαμε με τη μορφή εικόνων και βίντεο τις έννοιες της δύναμης, της επιτάχυνσης, της τριβής και της βαρύτητας. Τέλος, αντιστοιχίσαμε και ομαδοποιήσαμε τις εικόνες σε δύο κατηγορίες σε αυτές που απεικονίζουν το τράβηγμα και σε αυτές που απεικονίζουν το σπρώξιμο διαφόρων αντικειμένων.

3η διδακτική ώρα
Στη συνέχεια, πειραματιστήκαμε με την έννοια της τριβής. Αρχικά, σπρώξαμε το σφουγγάρι στη λεία επιφάνεια του τραπεζιού και παρατηρήσαμε πόσο εύκολα κινείται και έπειτα επαναλάβαμε την ίδια κίνηση πάνω στο βελουτέ χαρτί.
Τέλος, παρατηρήσαμε εικόνες από την παιδική χαρά και εντοπίσαμε τις δυνάμεις που συνδέονται με την κίνηση.

 4η διδακτική ώρα

 Διαδικασία μηχανικού σχεδιασμού (engineering design process)
Αφού χωριστήκαμε σε ομάδες, παρατηρήσαμε το γλυπτό του Αλμπέρτο Τζακομέττι «L’Homme Qui Marche I» (O άνθρωπος που περπατάει Ι) και κάναμε υποθέσεις σχετικά με το υλικό κατασκευής. Στη συνέχεια, επιλέξαμε και καταγράψαμε τα υλικά που θα μας χρειαστούν και σχεδιάσαμε τους σκιέρ στο φύλλο εργασίας.
Τέλος, προχωρήσαμε στην κατασκευή των σκιέρ.
5η διδακτική ώρα
 Έπειτα, προχωρήσαμε στην κατασκευή των χιονοπέδιλων, κατά την οποία αξιοποιήθηκαν μη συμβατικές-αυθαίρετες μονάδες μέτρησης για τον υπολογισμό του μήκους των πλαστικών χιονοπέδιλων.
Στην αρχή, χρησιμοποιήσαμε τις παλάμες μας για να υπολογίσουμε το μήκος των ξύλινων χιονοπέδιλων, αλλά και ξύλινες χάντρες.

Στη συνέχεια, χρησιμοποιήσαμε τις ξύλινες χάντρες για να υπολογίσουμε το μήκος των πλαστικών χιονοπέδιλων.
και προχωρήσαμε στη σύγκριση του μήκους αυτών.
Κάθε ομάδα κατασκεύασε δύο σκιέρ με χιονοπέδιλα από διαφορετικά υλικά. 
Έπειτα, προχωρήσαμε στον αγώνα για να επιλέξουμε τον πιο γρήγορο σκιέρ, που θα πάρει μέρος στον αγώνα μεταξύ των δύο ομάδων.
Τέλος, προχωρήσαμε στον τελικό αγώνα μεταξύ των δύο ομάδων.

Φάση Γ΄: Δραστηριότητα ολοκλήρωσης του σχεδίου εργασίας
 
Το σχέδιο εργασίας παρουσιάστηκε στους γονείς με τη μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου.
Δραστηριότητες επέκτασης
Μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, μεταξύ των δύο ομάδων, ζωγραφίσαμε τα όσα μάθαμε και σημειώσαμε τα υλικά που αξιοποιήσαμε, χρησιμοποιώντας μη συμβατική γραφή.




 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.