Τετάρτη, 4 Ιουλίου 2018

Πως θα μοιράσουμε τη μηλόπιτα σε τέσσερα κομμάτια;

Κατάσταση προβληματισμού - ολόκληρο-μισό-τέταρτο

Η γιαγιά έφτιαξε μηλόπιτα για να κεράσει την εγγονή της, τον ξυλοκόπο και το λύκο. Πως θα μοιράσουμε τη μηλόπιτα σε τέσσερα κομμάτια; Τα παιδιά χρησιμοποιούν ένα κομμάτι πλαστελίνης και αφού του δόσουμε το σχήμα της πίτας, πειραματίζονται και επιχειρούν να το κόψουν σε τέσσερα κομμάτια.
Τελικά, αξιοποιώντας τις εμπειρίες τους από την καθημερινή ζωή καταφέρνουν να κόψουν την πίτα σε τέσσερα ίσα κομμάτια και να τη μοιράσουν στους ήρωες του παραμυθιού. Στη συνέχεια προσεγγίζουμε τις έννοιες ολόκηρο, μισό και τέταρτο. Αφού αναγνωρίσουν το ολόκληρο, το μισό και το τέταρτο ενός κύκλου και ενός τετραγώνου, σχηματίζουν ένα ολόκληρο ενώνοντας δύο μισά
και στη συνέχεια ενώνοντας τέσσερα τέταρτα.
Διαπιστώνουν όμως, ότι ενώνοντας δύο τέταρτα μπορούν να σχηματίσουν ένα μισό.
Στη συνέχεια δραματοποιούν την κατάσταση προβληματισμού. Ετοιμάζουν το τραπέζι χρησιμοποιώντας τέσσερα πιάτα και τέσσερα πιρούνια και μοιράζουν τη μηλόπιτα σε τέσσερα κομμάτια, ώστε κάθε ένας ήρωας να πάρει από ένα κομμάτι.
Έπειτα ζωγραφίζουν την κατάσταση προβληματισμού.
Τέλος παίζουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και τοποθετούν το αντίστοιχο κομμάτι της πίτας στην  καρτέλα τους.






 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου